Statcounter

Monday, July 02, 2018

Interview with the Mauritian Magazine Prions

Interview with Françoise Yaw Kan Tong - Mootoosamy in the June issue of the Mauritian magazine Prions. We talked about my work, my diverse cultural backgrounds, and among many other things, what prayer means to me. I thought I might offend the magazine as I'm not a religious person even though I grew up Catholic, but Prions seems very open to different ideas. For example, I cannot comply to organized religion. And I've never been able to see god as a person. For me, it's an abstraction, a spiritual force that expresses itself as love. So, a prayer is a spiritual communication with the love within us. I truly believe religion is not necessary to lead a life guided by love, honesty, and kindness.

Conversation avec Françoise Yaw Kan Tong - Mootoosamy pour le magazine mauricien Prions. On a parlé de mon travail, de ma diversité culturelle, et parmi bien d'autres choses, ce que la prière signifie pour moi. Je pensais que j'allais peut-être offenser le magazine car je ne suis pas religieuse même si j'ai été élevée catholique. Mais il semble que Prions est très ouvert à des idées différentes. Par exemple, je ne peux pas me conformer à la religion organisée. Et je n'ai jamais pu imaginer dieu sous la forme d'une personne, car pour moi, c'est une abstraction, une force qui est amour. Ainsi, la prière est une communication spirituelle avec l'amour qui est en nous. Je pense sincèrement que la religion n'est pas nécessaire pour mener sa vie avec amour, franchise, et bienveillance.



No comments: